عوارض احتمالی تزریق ژل در نواحی مختلف صورت

تزریق ژل در نواحی مختلف صورت و بدن یکی از اقدامات مربوط به زیبایی محسوب می شود، و مانند تمام عمل های زیبایی، تزریق ژل نیز ممکن است عوارضی را برای افراد به همراه داشته باشد. توجه داشته باشید که مسائلی مانند تورم و کبودی در چند روز اول پس از تزریق کاملا طبیعی است و جزو عوارض محسوب نمی شود. این عوارض معمولا در افراد مختلف به شیوه های مختلفی بروز می‌کند. در ادامه بیشتر به بررسی عوارض تزریق ژل می پردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

عوارض تزریق ژل در دراز مدت

عوارض تزریق ژل

عوارض تزریق ژل در کوتاه مدت

عوارض احتمالی تزریق ژل در نواحی مختلف صورت

تزریق ژل یکی از اقدامات زیبایی است که باید حتما با رعایت نکات بهداشتی و تحت نظر پزشک متخصص و با مهارت انجام شود. متاسفانه این روزها برخی از افراد سودجو بدون مجوز و استاندارد های لازم در سالن های آرایشی اقدام به تزریق ژل می کنند. اولین عارضه احتمالی در چنین روشی از تزریق ژل، بروز عفونت های شدید، عدم تقارن، ایجاد حساسیت، نکروز پوستی و ... می باشد.

چه عواملی باعث افزایش عوارض تزریق ژل میشود؟

در صورت بروز عوارض چگونه میتوان اثر ژل را از بین برد؟

بروزعوارض تزریق ژل و جا به جایی آن باعث شده تا برخی از افراد اقدام به تخلیه ژل کنند. تخلیه ژل بسیار حساس است و نیاز به موقعیت مناسبی دارد که پزشک آن را تشخیص می‌ دهد. یکی از روش های رایج تخلیه ژل ، تزریق آنزیم می باشد. البته از تزریق آنزیم تنها در صورتی می توان برای تخلیه فیلر استفاده کرد که از فیلرهای حاوی هیالورونیک اسید استفاده شده باشد. برای تخلیه ژل با تزریق آنزیم، پزشک سرنگ حاوی هیالورونیداز را به محلی که فیلر تزریق شده است، تزریق می کند. این آنزیم باعث تجزیه هیالورونیک اسید و از بین برفتن فیلر صورت می شود.

عوارض تزریق ژل برای افراد دیابتی

بیماران دیابتی باید به ‌خوبی با پزشک خود مشورت کنند. این متخصصان می‌توانند به افراد کمک کنند تا خطرات و مزایای این روش‌ها را بسنجید و تصمیمی آگاهانه بگیرند. در برخی موارد تزریق ژل می ‌تواند گزینه مناسبی برای بیماران دیابتی با سطح قند خون که به‌ خوبی کنترل شده، بدون منع مصرف باشد. ولی به طور کلی افرادی که مبتلا به دیابت هستند و از انسولین استفاده می کنند کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل نمی باشند. زیرا بیماری دیابت باعث کند شدن روند بهبود زخم های ناشی از تزریق می شود.

عوارض تزريق ژل در دوران شيردهي و بارداری

دوران بارداری، دوره‌ای حساس می باشد که در آن سلامتی مادر و جنین اهمیت ویژه‌ای دارد. این دوران تغییرات هورمونی وضعیت فیزیولوژیکی بدن را تغییر می‌دهد و ممکن است واکنش‌های ناخواسته‌ای را نسبت به مداخلات پزشکی یا زیبایی ایجاد کند. از مهمترین عوارض احتمالی تزریق ژل در دوران بارداری یا شیردهی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

توصیه می شود تزریق ژل در دوران بارداری یا شیردهی را به پس از طی شدن این دوران موکول کنید.

در چه صورتی به پزشک مراجعه کنیم؟

این احتمال ضعیف وجود دارد که این درمان باعث تحریک بروز تبخال های صورت در بیمارانی که قبلاً سابقه زدن تبخال را داشته اند شود. اگر بعد از درمان ، تبخال زدید یا دچار عوارض جدی شدید باید به پزشک خود مراجعه کنید.


آدرس : اصفهان ، اتوبان شهید دستجردی، سیتی سنتر ، طبقه سوم
تلفن : 91091012 (031)درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیست قسمت و پیکیج های زیبایی

دریافت مشاوره رایگان یا رزرو نوبت

لطفا مشخصات خود را در کادر های مربوطه وارد کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

معجزه میکرونیدلینگ برای صورتمعجزه میکرونیدلینگ برای صورت

میکرونیدلینگ دستگاهی با سوزن‌ های ریز است که به طور کنترل شده به پوست نفوذ می ‌کند و باعث تحریک فرآیند ترمیم طبیعی پوست می‌ شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-05

جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتهاجراحی بلفاروپلاستی پلک پایین؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتها

بلفاروپلاستی پلک پایین یا تحتانی به کاهش چین و چروک ، پف و تیرگی‌ های زیر چشم کمک کرده و می‌ تواند تاثیر قابل توجهی بر زیبایی چشم ها داشته باشد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-31

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتهاجراحی بلفاروپلاستی پلک بالا؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتها

بلفاروپلاستی پلک فوقانی با برطرف کردن علائم پیری در ناحیه چشم و رفع افتادگی پلک رایج‌ ترین جراحی‌ های زیبایی چشم با هدف بهبود ظاهر پلک‌ های افتاده اس ...

تاریخ انتشار : 1403-06-27