رفع خطوط پیشانی با تزریق بوتاکس

پیشانی، بخشی از صورت است که جدا از موضوع افزایش سن و چین و چروک های ناشی از آن، به دلایل مختلفی دچار خط و چروک پوستی می شود. اخم های زیاد و مداوم و یا حرکت عضلات پیشانی حتی در سنین پایین تر این خطوط و چروک ها را ایجاد می کند. خوشبختانه درمان‌هایی برای کاهش چین و چروک‌های پیشانی وجود دارد که کمک می‌کند پوست پیشانی‌ تا حد ممکن صاف و بدون آثار پیری باقی بماند. در سالهای اخیر، بوتاکس به عنوان محبوب ترین گزینه جوانسازی مؤثر صورت و پیشانی شناخته شده است که به دلیل غیر تهاجمی بودن و داشتن تأییدیه سازمان غذا و دارو، اکثر پزشکان آن را به عنوان روشی ایمن و تأثیرگذار برای رفع چین و چروک های پیشانی توصیه می کنند. در تزریق بوتاکس پیشانی ، از سم بوتولینوم برای جلوگیری از حرکت زیاد و شدید عضله های قسمت ابروها و پیشانی استفاده می شود. این تزریق ها به طور معمول برای جلوگیری از عمیق شدن خطوط و جلوگیری از ایجاد چروک های جدید کاربرد دارند.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت چروک و خطوط روی پیشانی

همانند دیگر بخش‌های صورت و بدن، روند پیری روی پوست پیشانی هم تأثیر می‌گذارد. مهم‌ترین علت ایجاد چروک پوست در این ناحیه افزایش سن است؛ اما نمی‌توان عوامل دیگر را نادیده گرفت. از دلایل چروک پیشانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رفع خطوط پیشانی با تزریق بوتاکس

کاربرد تزریق بوتاکس پیشانی

بوتاکس سبب ریلکس و آرام شدن عضلات پیشانی و رفع انواع مشکلات همچون از بین رفتن چین و چروک و خطوط می شود. یکی دیگر از مزایای تزریق بوتاکس به پیشانی، زیبایی و جوانسازی پوست است و در حقیقت سبب شادابی و جلوه ی مناسب پوست صورت می شود.

مزایای تزریق بوتاکس پیشانی

نحوه انجام بوتاکس پیشانی

نحوه تزریق بوتاکس پیشانی به این شکل است که متخصصان زیبایی در درجه ی اول باید نقاط مناسب برای تزریق و میزان دوز مورد نیاز برای هر فرد را تعیین نمایند. این به این معنا است که تزریق بوتاکس یک عمل کاملاً شخصی سازی شده است و نمی‌توان از یک دستورالعمل خاص برای تمام افراد استفاده کرد. متخصصان زیبایی برای آن که بتوانند نقاط تزریق را در صورت فرد مشخص کنند از شخص می‌خواهند تا عضلات صورت خود را منقبض گرداند تا خطوط و چین و چروک این نواحی به خوبی خود را نشان دهند. نواحی تزریق ابتدا باید کاملاً از مواد آرایشی تمیز شده و سپس با پد الکلی استریل شوند. تزریق بوتاکس در بسیاری از مواقع نیازی به بیحسی نمی باشد؛ اما بهتر است که قبل از تزریق بوتاکس بیحسی انجام شود تا از بروز درد و ناراحتی برای فرد جلوگیری شود. بوتاکس با یک سوزن ریز به عضلات خاص و در نواحی تعریف شده تزریق می شود.

مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی

مراقبت های بعد از بوتاکس کمک می‌ کنند تا نتایج بهتری بدست آورید، اثر بوتاکس ماندگارتر شده و همچنین خطرات و عوارض احتمالی را کاهش دهید:

ماندگاری تزریق بوتاکس پیشانی

ماندگاری تزریق بوتاکس بین 4 الی 6 ماه ماندگار است.

سن مناسب تزریق بوتاکس پیشانی

به توصیه متخصصین پوست، تزریق بوتاکس برای افراد زیر 18 سال مناسب نیست؛ اما افراد بالای 18 سال بدون هیچ محدودیت می توانند تزریق بوتاکس انجام دهند. در صورت تزریق بوتاکس در سنین جوانی می توانید از ایجاد چین و چروک های عمیق و زیاد جلوگیری کنید.

کاندیدای مناسب و نامناسب تزریق بوتاکس پیشانی

این تکنیک نه فقط برای کاهش چین‌های پیشانی مناسب است بلکه برای پیشگیری زودرس از عمیق شدن چروک‌های ریز هم راهکار پیشگیرانه مناسبی است. افرادی که شرایط زیر را دارند می‌توانند گزینه مناسبی برای این روش هستند:
افراد بالای 18 سال
افرادی که چروک‌ و خطوط زیادی در ناحیه پیشانی دارند.
افرادی که از سلامت عمومی خوبی برخوردارند.
کاندیدای نامناسب:

مدت زمان تاثیر تزریق بوتاکس پیشانی

بازه‌ی زمانی مورد نیاز برای مشاهده‌ی اثرات بوتاکس در افراد مختلف متفاوت است؛ اما معمولاً از روز سوم به بعد نمایان و بعد از 21 روز کامل می‌شود.

عوارض تزریق بوتاکس پیشانی

هزینه تزریق بوتاکس پیشانی

هزینه بوتاکس، با توجه به چند عامل مهم، متغیر است. از جمله این موارد میتوان به میزان تزریق بوتاکس، میزان چین و چروک در ناحیه مورد نظر، دستمزد پزشک و برند استفاده شده، اشاره کرد.


آدرس : اصفهان ، اتوبان شهید دستجردی، سیتی سنتر ، طبقه سوم
تلفن : 91091012 (031)درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیست قسمت و پیکیج های زیبایی

دریافت مشاوره رایگان یا رزرو نوبت

لطفا مشخصات خود را در کادر های مربوطه وارد کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

معجزه میکرونیدلینگ برای صورتمعجزه میکرونیدلینگ برای صورت

میکرونیدلینگ دستگاهی با سوزن‌ های ریز است که به طور کنترل شده به پوست نفوذ می ‌کند و باعث تحریک فرآیند ترمیم طبیعی پوست می‌ شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-05

جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتهاجراحی بلفاروپلاستی پلک پایین؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتها

بلفاروپلاستی پلک پایین یا تحتانی به کاهش چین و چروک ، پف و تیرگی‌ های زیر چشم کمک کرده و می‌ تواند تاثیر قابل توجهی بر زیبایی چشم ها داشته باشد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-31

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتهاجراحی بلفاروپلاستی پلک بالا؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتها

بلفاروپلاستی پلک فوقانی با برطرف کردن علائم پیری در ناحیه چشم و رفع افتادگی پلک رایج‌ ترین جراحی‌ های زیبایی چشم با هدف بهبود ظاهر پلک‌ های افتاده اس ...

تاریخ انتشار : 1403-06-27