همه چیز درباره تزریق بوتاکس

روش‌ های زیادی برای کند کردن روند پیری پوست و برگرداندن جوانی به آن ایجاد شده است. یکی از روش ها که در این زمینه می‌تواند مناسب باشد، بوتاکس است. تزریق بوتاکس امروزه با اهداف زیبایی، جوانسازی و حتی درمانی مورد استقبال افراد بسیار زیادی قرار گرفته است. بوتاکس (Botox) در واقع نوعی سم تغییریافته است که از باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم (Botulinum toxin) گرفته می‌شود. بوتاکس در واقع با فلج کردن عضلات زیرپوستی اثر خود را به جا می‌گذارد. ماهیچه‌های بدن به صورت کلی برای هر نوع حرکتی از اعصاب دستور می‌گیرند. این دستور توسط انتقال‌دهنده‌های عصبی به اعضای بدن و ماهیچه‌ها انتقال پیدا می‌کند. انتقال‌دهنده‌ی عصبی که پیام‌های حرکتی را از اعصاب به ماهیچه‌ها منتقل می‌کند استیل کولین نام دارد. نحوه‌ی اثر بوتاکس به این شکل است که از ترشح استیل کولین و در نتیجه منقبض شدن ماهیچه در قسمت‌های تزریق شده جلوگیری می‌کند. نتیجه‌ی این مکانیسم فلج موقتی عضلات و در نهایت رفع چین‌وچروک‌های نواحی انتخابی بیمار برای مدت مشخص خواهد بود.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربردها و نقاط تزریق بوتاکس

کاربرد بوتاکس در زیبایی به موارد زیر خلاصه می ‌شود:

کاربرد درمانی بوتاکس

پزشکان از بوتاکس برای رفع برخی از مشکلات جسمی استفاده می‌ کنند. کاربردهای درمانی بوتاکس عبارتند از:

همه چیز برای تزریق بوتاکس

نقاط تزریق بوتاکس

مزایای تزریق بوتاکس

انواع بوتاکس

نحوه انجام تزریق بوتاکس

پزشک قبل از تزریق بوتاکس صورت شما را کاملاً تمیز می کند و سپس با استفاده از یک سوزن بسیار ظریف سم بوتولینوم را به ماهیچه های صورت تزریق می نماید. بسته به ناحیه ای که قرار است تحت درمان قرار بگیرد، از شما خواسته می شود تا عضلات صورت خود را حرکت دهید. از این طریق پزشک بهتر خواهد توانست مکان صحیح برای تزریق را پیدا کند. تزریق به طور معمول حدود 10 دقیقه به طول می انجامد.

مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس

مراقبتهای قبل و بعد از تزریق بوتاکس کمک می کند به ماندگاری حداکثری زمان تزریق و همچنین زودتر عوارض بعد از تزریق از بین می رود .

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

اگر می خواهید تزریق دیگری در ناحیه ای که قبلاً بوتاکس کرده اید و مدت زمان کمی از تزریق بوتاکس در آن نواحی گذشته است، انجام دهید شامل تزریق فیلر، تزریق پی آر پی (PRP) و … بهتر است به پزشک متخصص خود اعلام نمایید.

ماندگاری بوتاکس

این بهبودی و تغییرات معمولاً در بیماران حدود 3 تا 4 ماه باقی می‌ ماند؛ اما در بعضی از بیماران ماندگاری تزریق بوتاکس تا 6 ماه است و پس از آن نیاز به تزریق مجدد بوتاکس پیدا میکنند این زمان بستگی به افراد دارد.

زمان اثر گذاری بوتاکس

اثر آن را می‌ توان بلافاصله بعد از شروع درمان و اثر نهایی را در یک بازه‌ی زمانی 21 روزه مشاهده کرد.

سن مناسب تزریق بوتاکس

به توصیه متخصصین پوست، تزریق بوتاکس برای افراد زیر 18 سال مناسب نیست؛ اما افراد بالای 18 سال بدون هیچ محدودیت می توانند تزریق بوتاکس انجام دهند.

عوارض و خطرات تزریق بوتاکس

موارد منع تزریق بوتاکس

بهترین زمان تمدید بوتاکس

بهترین زمان تمدید بوتاکس به طور حدودی هر شش ماه یک بار است.

هزینه تزریق بوتاکس در سیتی سنتر اصفهان

هزینه تزریق بوتاکس، بر اساس تعداد واحد بوتاکس تزریقی محاسبه می شود. تعداد واحد مورد نیاز برای تزریق ماده بوتاکس نیز به میزان چین و چروک یا شدت عارضه محل هدف درمان بوتاکس، بستگی دارد. کلینیک انتخابی برای تزریق بوتاکس، مهارت پزشک متخصص و برند ماده تزریقی نیز در تعیین قیمت تزریق بوتاکس تأثیر دارد.

سوالات پرتکرار درباره بوتاکس

معمولاً درد حین انجام کار بسیار خفیف است و بیشتر مراجعان آن را به‌خوبی تحمل می‌کنند؛ اما اگر آستانه تحمل درد شما کم است، باید قبل از تزریق و با مشورت دکتر تزریق بوتاکس از داروهای بی‌حسی موضعی استفاده کنید.

در زمینه ی بوتاکس و بارداری اطلاعات زیادی درباره عوارض بوتاکس در بارداری در دست نیست؛ چراکه قطعیت عوارض بوتاکس در بارداری نیازمند تحقیق و آزمایشات محققان بر روی زنان باردار است. مسلماً هیچ مادری نمی‌خواهد که این ریسک را بپریزد. احتمال اینکه رابطه بوتاکس و بارداری می تواند برای جنین خطرات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد وجود دارد و بهتر است از انجام آن در بارداری اجتناب کنید.

ماندگاری بوتاکس در حالت عادی بین 3 الی 6 ماه می باشد. پس از گذشت این مدت اثر بوتاکس از بین می رود و مجدد باید تزریق شود. محل تزریق بوتاکس، نوع و میزان ماده‌ی به کار گرفته شده در تزریق، عمق چین‌وچروک‌ها، سن، خاصیت کشسانی پوست و میزان تخصص پزشک معالج از جمله‌ی عواملی هستند که ماندگاری بوتاکس را تحت تأثیر قرار می‌دهند.


آدرس : اصفهان ، اتوبان شهید دستجردی، سیتی سنتر ، طبقه سوم
تلفن : 91091012 (031)درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیست قسمت و پیکیج های زیبایی

دریافت مشاوره رایگان یا رزرو نوبت

لطفا مشخصات خود را در کادر های مربوطه وارد کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

تزریق چربی برای جوانسازی پوست دستتزریق چربی برای جوانسازی پوست دست

تزریق چربی دست یک روش مؤثر برای بازیابی جوانی و بهبود ظاهر پوست دست است که با استفاده از چربی‌ های بدن شما، شادابی و حجم را به دستها باز می گرداند. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-11

تزریق چربی به صورت بهترین روش چاق شدن صورتهای لاغرتزریق چربی به صورت بهترین روش چاق شدن صورتهای لاغر

در روش تزریق چربی به صورت های لاغر چربی را به روش لیپوساکشن از بدن خارج می کنند و با انجام فرایندی خاص به قسمت های لاغر صورت برای حجم دهی تزیق می کنن ...

تاریخ انتشار : 1403-04-06

همه چیز درباره تزریق چربیهمه چیز درباره تزریق چربی

نتایج تزریق چربی شامل کاهش چین و چروک ، افزایش حجم گونه‌ ها، و بهبود کلی خطوط صورت باشد. استفاده از بافت طبیعی بدن این روش را کم عارضه می کند . ...

تاریخ انتشار : 1403-03-31