درمان ریزش مو به روش جراحی و کاشت مو

از مهم ترین ویژگی های ظاهری هر فرد که تاثیر زیادی در جذابیت افراد دارد می توان به مو اشاره کرد. حال اگر مو شروع به ریزش کند و رفته رفته کم پشت شود زیبایی فرد هم تحت تاثیر قرار می دهد. بسیاری از افراد هستند که با گذشت زمان و گذر عمر، موهایشان کم پشت میشود و حتی به سمت طاسی می‌روند. فرآیند ریزش مو ابتدا با نازک شدن موها آغاز می شود بعد از گذشت مدتی، مشاهده می ‌کنید که مو‌های شما بیشتر از حالت طبیعی میریزند. به همین دلیل بهتر است قبل از این که تمام مو‌های شما بریزند به دنبال روشی برای درمان آن باشید. جراحی کاشت مو از آن مواردی می باشد که برای این مشکل به کار می‌آید و با آن می‌توان اعتماد به نفس از دست رفته را برگرداند. در ادامه بیشتر به بررسی این روش می پردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاشت مو چیست؟

کاشت مو یک تکنیک زیبایی برای حل مشکل ریزش مو و کچلی می‌ باشد. کاشت مو به معنی پیوند فولیکول‌های موی فرد از ناحیه مقاوم به ریزش (ناحیه اهداکننده یا بانک مو) در ناحیه کم پشت و دارای طاسی است. در گذشته کاشت مو بیشتر برای آقایان مرسوم بوده، اما در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی برای کم پشتی موی سر خانم‌ها هم انجام می‌شود. ممکن است دلیل طاسی ریزش با الگوی مردانه، التهاب پوست سر یا آسیب به پوست سر و صدمات ناشی از سوختگی باشد. به هر حال کاشت مو یک روش دائمی برای جبران ریزش و از بین رفتن موها می باشد.

مزایای کاشت مو

درمان ریزش مو به روش جراحی و کاشت

دلیل ریزش مو

دلایل ریزش مو می ‌تواند به سبب هر کدام از دلایل زیر ایجاد شود:

روش های کاشت مو

در این روش کاشت گرافت‌های مو به صورت جداگانه از بانک مو استخراج شده و در ناحیه بدون مو کاشته می ‌شود. این روش مناسب افرادی می باشد که به پوشش زیادی روی سر خود نیاز ندارند و در نتیجه به تعداد زیادی پیوند نیاز ندارند. پس از انجام این جراحی ، جای زخم زیادی باقی نمی‌ماند. فقط ممکن است در چندین نقطه جای زخم خیلی کوچک باقی بماند که به سختی قابل‌ توجه است. کاشت مو به روش FUE بدون درد است و بهبود پس از عمل خیلی سریع‌ تر از روش‌های دیگر حاصل می‌شود.

در کاشت مو به روش FUT نوارهایی از پشت سر برداشته می‌شود. این نوارها که شامل
سپس فولیکول‌های خوب از پوست جدا شده و در محل مورد نظر کاشته‌ می ‌شود.

در این روش کاشت فولیکول‌‌های مو بوسیله ابزاری ظریف یک ‌به ‌یک جدا شده و به طور مستقیم در محل مورد نظر کاشته می‌شود. در این روش هیچگونه جای زخمی باقی نمی‌ماند.

روش SUT روش جدیدتری نسبت به روش‌های دیگر می باشد و در حال حاضر بهترین روش برای کاشت مو محسوب می‌شود. در این شیوه، تمام مراحل کاشت، از برداشت فولیکول‌ها تا کاشت آن‌ها توسط دستگاه‌های اتوماتیک و پیشرفته و با نظارت متخصص کاشت انجام می‌شود. این روش کمترین عوارض را در بین انواع روش‌های کاشت دارد و به این ترتیب هیچ جای زخمی روی سر باقی نمی‌ماند.و در عوض نتایج خوب و پایداری را هم عرضه می‌کند.

در این روش ابزاری بسیار پیشرفته و ظریف به نام ایمپلنتر برای استخراج و پیوند مو استفاده می ‌شود. و این ایمپلنترها سوراخ‌هایی با قطر کمتر از 1 میلی‌متر در پوست ایجاد کرده و با مکش، فولیکول مو را استخراج می‌کنند. در نتیجه تراکم به دست‌ آمده از این روش نسبت به هر روش دیگری بیشتر است. در واقع این روش ترکیبی از تکنیک‌های FIT و SUT است. با استفاده از این روش، یقیناً نتیجه بهتری از کاشت مو خواهید گرفت.

روش BHT روشی است که در آن از موهای بدن برای کاشت موی سر استفاده می‌شود. در واقع در این روش به دلیل ضعیف بودن بانک مو، بانک موی شما، موهای سر نخواهد بود و به ‌جای آن از موهای بدن مثل موهای سینه یا موهای ریش برای انتقال استفاده می‌شود. همچنین این روش مناسب افرادی است که از کچلی زیاد رنج می ‌برند یا کسانی که ذخیره موی بسیار کمی در پشت سر خود دارند یا موهای پشت سرشان خیلی نازک است.

مراحل کاشت مو

منطقه اهداکننده یا بانک مو منطقه ای است که گرافت های مورد نیاز برای پیوند از آنجا برداشته می شود و معمولا ناحیه پشت سر و حد فاصل بین دو گوش می باشد، چرا که این ناحیه مقاومت بسیار زیادی در برابر ریزش دارد. برای آماده سازی بانک مو در ابتدا این ناحیه توسط بی حسی موضعی بی حس شده و سپس ناحیه دقیق برای برداشت توسط پزشک مشخص می شود.

بافت موجود در ناحیه اهدا کننده که حاوی فولیکول های موی مقاوم به ریزش می باشد، توسط ابزار استخراج تخصصی و بسیار ریز برداشته می شود. تعداد واحدهای فولیکولار استخراج شده در یک روز از 1000 تا 8000 متغیر است که با توجه به میزان وسعت ناحیه طاس سر و تراکم بانک مو هر متقاضی در مرحله اول کاشت مو مشخص می شود.

در این مرحله متخصص با بی حسی موضعی در ناحیه گیرنده پوست سر را برای انجام عمل کاشت مو آمادهمی کند. سپس برش هایی با سوزن هایی با ضخامت زیر 1 میلی متر در ناحیه گیرنده ایجاد می شوند تا در مرحله بعد فولیکول های مو در آنها قرارگیرند. عمق برش دقیقاً برابر طول واحد فولیکول است، بنابراین از آسیب به رگ های خونی در پوست سر جلوگیری می شود.

در مرحله پایانی کاشت مو، گرافت های واحد فولیکولی در برش های ریزی که به صورت الگویی نامنظم در ناحیه گیرنده ایجاد شده اند، قرار می گیرند. بلافاصله بعد از کاشت مو ، موهای کوتاه در ناحیه گیرنده متقاضی نتایج را نشان خواهد داد، البته این موهای کاشته شده بعد از دو تا چهار هفته می ریزند و از ماه سوم و چهارم شروع به رشد می کنند.

مراقبت های بعد از کاشت مو

از یک هفته تا یکماه بعد از کاشت موهای کاشته شده شروع به ریزش می کنند اما نگران نباشید این روند کاملا طبیعی است و پس از گذشت این مدت موهای ریخته شده دوباره شروع به رشد کرده و قرمزی ناحیه کاشت نیز از بین می رود.

کاشت مو مناسب چه افرادی است؟

کاشت مو مناسب چه افرادی نیست؟

عوارض کاشت مو

عوارض نام برده موقتی بوده و بعد از گذشت چند روز از بین می روند.

هزینه کاشت مو

هزینه کاشت مو با توجه به عواملی مانند تکنیک مورد استفاده، تعداد گرافت های مورد نیاز، تخصص و مهارت پزشک، مکان کلینیک و ... بستگی دارد و به طور کلی نمیتوان قیمت مشخصی را تعیین کرد.


آدرس : اصفهان ، اتوبان شهید دستجردی، سیتی سنتر ، طبقه سوم
تلفن : 91091012 (031)نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیست قسمت و پیکیج های زیبایی

دریافت مشاوره رایگان یا رزرو نوبت

لطفا مشخصات خود را در کادر های مربوطه وارد کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

معجزه میکرونیدلینگ برای صورتمعجزه میکرونیدلینگ برای صورت

میکرونیدلینگ دستگاهی با سوزن‌ های ریز است که به طور کنترل شده به پوست نفوذ می ‌کند و باعث تحریک فرآیند ترمیم طبیعی پوست می‌ شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-05

جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتهاجراحی بلفاروپلاستی پلک پایین؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتها

بلفاروپلاستی پلک پایین یا تحتانی به کاهش چین و چروک ، پف و تیرگی‌ های زیر چشم کمک کرده و می‌ تواند تاثیر قابل توجهی بر زیبایی چشم ها داشته باشد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-31

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتهاجراحی بلفاروپلاستی پلک بالا؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتها

بلفاروپلاستی پلک فوقانی با برطرف کردن علائم پیری در ناحیه چشم و رفع افتادگی پلک رایج‌ ترین جراحی‌ های زیبایی چشم با هدف بهبود ظاهر پلک‌ های افتاده اس ...

تاریخ انتشار : 1403-06-27