پی آر پی در درمان ریزش مو موثر است؟

ریزش مو به حالتی می گویند كه به صورت غیرطبیعی و بیشتر از حد نرمال، موها بریزد و موی جایگزین آن رشد نكند. در حقیقت تعادل بین ریختن موی سر و رویش مجدد به هم خورده و از تعداد موهای موجود روی سر به تدریج كاسته می شود. ریزش بیش از اندازه مو مشکلی شایع است که می تواند افراد را در هر سنی تحت تأثیر قرار دهد. ریزش مو به دلایل متفاوتی در زنان و مردان اتفاق می‌افتد که در صورت عدم درمان به موقع ممکن است به طاسی دائم تبدیل شود. روش‌های زیادی برای مقابله با این مشکل وجود دارد. این افراد می‌توانند از تزریق پلاسمای غنی شده با پلاکت (PRP) به این منظور استفاده کنند. پی آر پی مو یک روش مؤثر در درمان ریزش مو است. این روش جدید کاملاً مبتنی بر اصول علمی است و باعث تقویت فولیکول های مو، تحریک رشد و تقویت ساقه مو می‌شود. PRP مخفف عبارت پلاسمای خون غنی از پلاکت است که تأثیر شگفت انگیزی بر درمان ریزش مو دارد. پلاکت نوعی ماده موجود در خون است که به ترمیم زخم ها وارد کمک می‌کند. در حقیقت، هنگامی که قسمتی از بدن خم می‌شود پلاکت ها اولین ماده هایی هستند که برای ترمیم زخم و بند آمدن خونریزی وارد عمل می‌شوند. این روش به جلوگیری از ریزش مو، تقویت ریشه مو و افزایش حجم مو نیز کمک می‌کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

پی آر پی مو چیست؟

PRP مو یکی از روش‌های غیرجراحی و مؤثر در جلوگیری از ریزش مو و بهبود سلامت فولیکول‌های مو است. در این روش، پلاکت‌های خونی شخصی که دریافت کننده این خدمت است، جدا شده و پس از انجام فرایند خاصی، به محل ریشه مو تزریق می‌شوند. این روش ساده، بدون درد و بدون عوارض جانبی قابل توجه است و باعث افزایش نمو و ضخیم شدن موها می‌شود.

مزایای تزریق پی ار پی مو

برخی از مزایای روش پی آر پی عبارتند از:

پی آر پی و درمان ریزش مو

نحوه انجام تزریق پی ار پی مو

به طور معمول در این روش از بیحسی موضعی جهت کاهش درد تزریق، استفاده شده و در برخی موارد جهت تعیین محل دقیق سوزن نیز از سونوگرافی استفاده می‌شود و در مرحله آخر پلاسمای غنی از پلاکت به آرامی به موضع تحت درمان تزریق خواهد شد. تمامی این مراحل در کلینیک‌های زیبایی و در مطب پزشک قابل‌اجرا بوده و بیمار پس از تزریق می‌تواند به فعالیت‌های عادی خود ادامه دهد. به طور خلاصه:

مراقبت های قبل از پی آر پی مو

مراقبت های بعد از پی ار پی مو

مدت زمان نتایج پی ار پی مو

اگرچه ظرف 2 هفته پس از درمان شاهد بهبود در بافت مو، ضخامت ساقه مو و رشد موهای جدید در ناحیه تحت درمان خواهید بود؛ اما معمولاً 3 تا 6 ماه از درمان اولیه شما طول می‌کشد تا تأثیر PRP مو را به طور واضح مشاهده نمایید.

آیا پی ار پی مو در درمان ریزش مو موثر است؟

PRP مو به دلیل داشتن موادی با خواص ضد التهابی، آنتی‌اکسیدانی و رشدزا، می‌تواند در بهبود وضعیت موهای نازک و شکننده و همچنین جلوگیری از ریزش مو مؤثر باشد. ماده اصلی PRP، پلاسمای خون بیمار است که از طریق جداسازی اجزای آن و به دست آوردن قسمت غنی شده‌ی آن به دست می‌آید.

تعداد جلسات پی ار پی مو

پی آر پی مو به حداقل سه جلسه درمانی با فاصله 4 تا 6 هفته از هم نیاز دارد. برای حفظ نتیجه PRP مو لازم است هر 4 تا 6 ماه یک‌ بار مجدد به نسبت به تزریق پی آر پی اقدام کنید.

زمان اثر گذاری پی ار پی مو

معمولاً پس از گذشت حدود 3 ماه از تزریق پی آر پی، اثرات آن آشکار می شود. پاسخ به درمان در افراد مختلف متفاوت است.

سن مناسب جهت انجام پی ار پی مو

به طور کلی، افرادی که با نازک شدن یا ریزش مو مواجه هستند و بالای 18 سال سن دارند، ممکن است کاندیدهای خوبی برای درمان موی پی آر پی باشند. با این حال مهم است که قبل از توصیه درمان PRP مو، علت ریزش مو و سلامت کلی فرد را در نظر بگیرید.

ماندگاری پی آر پی مو

نتیجه حاصل از درمان پی آر پی برای ریزش مو حداقل 12 ماه به طور می‌انجامد. اگرچه ماندگاری نتیجه پی آر پی مو می‌ تواند به عوامل مختلفی مانند شرایط جسمانی شما، تعداد دفعات تزریق پی آر پی مو و همچنین کیفیت پی آر پی تزریق‌شده بستگی دارد.

چه کسانی نباید پی ار پی مو انجام بدهند؟

چه کسانی میتوانند پی ار پی مو انجام بدهند؟

روش PRP مو مناسب برای افرادی است که با ریزش مو و کاهش ضخامت آن مواجه هستند و نمی‌خواهند از روش‌های جراحی مانند انتقال مو استفاده کنند. با توجه به سادگی و عدم نیاز به تحریکات جراحی، PRP مو می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای افرادی با بافت مویی ضعیف، پوست حساس و حتی برای برخی افراد با آلرژی یا حساسیت به مواد شیمیایی باشد.

معایب تزریق پی ار پی مو

از آنجایی که در این پروسه درمانی، خون از خود فرد گرفته می شود، ایمن بوده و خطر ابتلا به بیماری های واگیردار وجود ندارد. با این وجود هر درمانی که با تزریق همراه باشد، عوارضی را در پی دارد که در ادامه به عوارض پی آر پی مو اشاره شده است :

هزینه تزریق پی ار پی مو

هزینه درمان با پی آر پی به مواردی از جمله نوع مشکل، ناحیه تحت درمان، تعداد جلسات مورد نیاز، تعرفه های کلینیک و … بستگی دارد.


آدرس : اصفهان ، اتوبان شهید دستجردی، سیتی سنتر ، طبقه سوم
تلفن : 91091012 (031)درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیست قسمت و پیکیج های زیبایی

دریافت مشاوره رایگان یا رزرو نوبت

لطفا مشخصات خود را در کادر های مربوطه وارد کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

معجزه میکرونیدلینگ برای صورتمعجزه میکرونیدلینگ برای صورت

میکرونیدلینگ دستگاهی با سوزن‌ های ریز است که به طور کنترل شده به پوست نفوذ می ‌کند و باعث تحریک فرآیند ترمیم طبیعی پوست می‌ شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-05

جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتهاجراحی بلفاروپلاستی پلک پایین؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتها

بلفاروپلاستی پلک پایین یا تحتانی به کاهش چین و چروک ، پف و تیرگی‌ های زیر چشم کمک کرده و می‌ تواند تاثیر قابل توجهی بر زیبایی چشم ها داشته باشد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-31

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتهاجراحی بلفاروپلاستی پلک بالا؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتها

بلفاروپلاستی پلک فوقانی با برطرف کردن علائم پیری در ناحیه چشم و رفع افتادگی پلک رایج‌ ترین جراحی‌ های زیبایی چشم با هدف بهبود ظاهر پلک‌ های افتاده اس ...

تاریخ انتشار : 1403-06-27