تزریق چربی به شقیقه؛مزایا،ماندگاری و عوارض

شقیقه ها یکی از اجزاء صورت هستند که نقش مهمی در زیبایی و تناسب چهره دارند. زمانی که افراد به دلایل مختلف به تدریج با گودی و یا فرو رفتگی در ناحیه شقیقه ها مواجه می شوند تأثیرات نا خوشایندی بر زیبایی و اعتماد به نفس آنها خواهد داشت .تزریق چربی به شقیقه یک روش محبوب در زیبایی است که به منظور جوانسازی و بهبود ظاهر این ناحیه از صورت انجام می‌شود . تزریق چربی عبارت است از مجموعه فعالیت ‌هایی که طی آن چربی از بافت ‌های تعریف شده همانند شکم، ران و ... برداشت کرده و با استفاده از ابزار و روش ‌های مختلفی پاکسازی و خالص ‌سازی می‌کنند و در نهایت در ناحیه ‌ی مورد نظر تزریق می‌شود. در این بخش به بررسی مزایا، کاربرد، ماندگاری، نحوه اثرگذاری، مراقبت ‌های قبل و بعد از درمان، عوارض احتمالی و هزینه‌ های این روش خواهیم پرداخت .

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای تزریق چربی به شقیقه

تزریق چربی به شقیقه

ماندگاری تزریق چربی به شقیقه

ماندگاری نتایج تزریق چربی به شقیقه بسته به عوامل مختلفی مانند تکنیک تزریق، مراقبت‌های پس از درمان و ویژگی‌های بدن هر فرد متغیر است. با این حال، معمولاً نتایج بین 2 تا 5 سال دوام دارند.

نحوه اثرگذاری تزریق چربی برای شقیقه

انتقال چربی یک روش ایمن و ساده برای رفع کاهش حجم عضلات است. تزریق چربی به شقیقه به‌ عنوان یک روش سرپایی با استفاده از بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام‌ می‌شود. تزریق چربی به شقیقه شامل چند مرحله اصلی است :

  1. استخراج چربی: ابتدا چربی از نواحی دیگر بدن مانند شکم یا ران با استفاده از لیپوساکشن جمع‌آوری می‌شود. قبل از شروع فرآیند لیپوساکشن، پزشک محل مورد نظر بر روی صورت علامت‌گذاری می‌کند تا از نتایج طبیعی در انتها اطمینان حاصل کند. پس از اثر کردن بی‌حسی یا بیهوشی، برش‌های کوچکی در نواحی خاص بر روی باسن یا شکم ایجاد می‌کند که از آن طریق یک لوله یا کانولای نازک وارد بدن می‌شود. چربی از طریق کانولا شکسته شده و استخراج می‌شود. این روش معمولاً بر اساس میزان چربی مورد نیاز و سختی استخراج بین 1 تا 3 روز زمان نیاز دارد. پس از استخراج مقدار مورد نیاز چربی، برش‌های ایجاد شده بسته می‌شوند.
  2. فرآوری چربی: چربی جمع‌آوری‌شده تصفیه و فرآوری می‌شود تا برای تزریق آماده شود. بسیار مهم است که ناخالصی‌ها و سلول‌های مرده از طریق سانتریفیوژ یا شستشو حذف شود.
  3. تزریق چربی: چربی تصفیه ‌شده با استفاده از سرنگ‌های ریز به ناحیه شقیقه تزریق می‌شود تا حجم از دست رفته جبران شود و نتایج مورد نظر شما ایجاد شود.

مراقب های قبل از تزریق چربی به شقیقه

مراقبت های بعد از تزریق چربی به شقیقه

عوارض تزریق چربی به شقیقه

بهترین تزریق چربی در اصفهان نیز مانند سایر عمل ها بدون عیب و عوارض نیست، البته در صورتی که به پزشک متبحر و متخصص در این زمینه مراجعه کنیم، عوارض تزریق چربی را می توان تا 90 درصد کاهش داد. از جمله عوارض احتمالی تزریق چربی عبارتند از:

هزینه تزریق چربی به شقیقه

خزینه نهایی تزریق چربی به عوامل مختلفی همچون میزان چربی مورد نیاز برای رفع ایرادات، خدمات ارائه شده توسط کلینیک درمانی، دستمزد پزشک و هزینه مصرفی دستگاه‌های مورد استفاده بستگی دارد.

نتیجه گیری

شقیقه‌ها یک عنصر مهم در زیبایی پیشانی و صورت هستند. با گذشت زمان و افزایش سن به‌ دلیل از دست دادن چربی و نازک شدن ماهیچه گیجگاهی ممکن است شاهد فرورفتگی شقیقه باشید. تزریق چربی به شقیقه یک روش درمانی موفق برای رفع این حالت و لیفت ابروها و پلک‌ها است. در این شیوه‌ی جوانسازی، از چربی‌های خود بدن استفاده می‌شود. اثرات آن ماندگاری بیشتری دارند و بافت‌های بدن واکنش بدی به چربی‌های تزریقی نمی‌دهند. به علاوه اگر اصول درمانی رعایت شود، عوارض تزریق چربی بسیار کم و محدود است. مهمترین نکته در مورد هر اقدام زیبایی انتخاب یک مرکز معتبر با پزشکانی حاذق و با تجربه است. در این صورت دلیلی برای نگرانی وجود ندارد و می‌توانید با خیال راحت به پزشک خود در فرآیند تزریق چربی به شقیقه اعتماد کنید.


آدرس : اصفهان ، اتوبان شهید دستجردی، سیتی سنتر ، طبقه سوم
تلفن : 91091012 (031)درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیست قسمت و پیکیج های زیبایی

دریافت مشاوره رایگان یا رزرو نوبت

لطفا مشخصات خود را در کادر های مربوطه وارد کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتهاجراحی بلفاروپلاستی پلک بالا؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتها

بلفاروپلاستی پلک فوقانی با برطرف کردن علائم پیری در ناحیه چشم و رفع افتادگی پلک رایج‌ ترین جراحی‌ های زیبایی چشم با هدف بهبود ظاهر پلک‌ های افتاده اس ...

تاریخ انتشار : 1403-06-27

همه چیز درباره بلفاروپلاستی؛ مزایا و مراقبت های قبل و بعدهمه چیز درباره بلفاروپلاستی؛ مزایا و مراقبت های قبل و بعد

عمل بلفاروپلاستی نه تنها به دلایل زیبایی انجام می‌ شود، بلکه در برخی موارد می‌ تواند مشکلات عملکردی مانند محدودیت دید را نیز بهبود بخشد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

استریا چیست؛ مهم ترین روش های درمان ترک پوستیاستریا چیست؛ مهم ترین روش های درمان ترک پوستی

استریا یا ترک های پوستی به علت افزایش وزن یا کاهش وزن ناگهانی، بارداری و یا تغییرات هورمونی ایجاد شده و روی شکم ، ران ، بازو و سینه ها دیده می شود ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19