انواع روشهای لیفت شقیقه بدون جراحی

با افزایش سن، ماهیچه‌ها، بافت و پوست صورت به خصوص در نواحی اطراف چشم‌ها و گونه‌ها به تدریج دچار افتادگی می‌شوند. این افتادگی، چین و چروک‌های اطراف چشم را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که چشم‌ها رو به پایین به نظر برسند. لیفت شقیقه یکی از عمل‌های زیبایی است که برای بالا کشیدن دم ابرو و گوشه خارجی چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد و حالت کشیده و جذابی برای چشم‌ها به وجود می‌آورد. روش‌های مختلفی جهت لیفت شقیقه وجود دارد. روش جراحی یکی از روش‌های کاربردی می ‌باشد که اثرات بلندمدت را در پی دارد؛ اما بسیاری افراد به دنبال روش‌های کم تهاجمی‌تر می‌باشند. روش‌های کم تهاجمی لیفت شقیقه شامل استفاده از فیلرها، تزریق بوتاکس و سایر روش‌ها می ‌باشد. تشخیص دقیق اینکه چه روشی برای برطرف کردن افتادگی‌های صورت شما بهتر خواهد بود، به تشخیص پزشک بستگی دارد. پزشک با توجه به شرایط سنی و سلامتی بیمار، میزان آسیب، ناحیه تحت درمان، نوع پوست و … مناسب‌ترین روش را به شما توصیه می‌کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت تورفتگی ناحیه گیجگاهی

تنها بالا رفتن سن باعث فرورفتگی شقیقه نمی‌شود و بسیاری از افراد جوان و کم‌سن نیز به دلایل مختلف و از جمله سبک زندگی‌ دچار فرورفتگی شقیقه می‌شوند. این رفتارها عموماً شامل موارد زیر هستند:

مزایای لیفت شقیقه

لیفت شقیقه بدون جراحی در اصفهان

لیفت شقیقه با تزریق بوتاکس

لیفت شقیقه با تزریق بوتاکس یک روش کم تهاجمی و مؤثر است. استفاده از بوتاکس در این روش باعث فلج موقت منطقه تزریق می‌شود و باعث می‌شود عضلات در آن ناحیه بی‌حرکت شوند. این روش با ایجاد استراحت بین ابروها و آرام‌ کشی ماهیچه‌ها، منجر به بالا کشیدن ابروها می‌شود. ابتدا پوست کاملاً تمیز و عاری از هر گونه محصول آرایشی می شود. مراحل لیفت شقیقه با بوتاکس با بی‌حسی موضعی آغاز می‌شود و ماده بوتاکس با استفاده از سرنگ کانولا به پوست ناحیه شقیقه تزریق می‌شود.

لیفت شقیقه با تزریق ژل

تزریق ژل به شقیقه می ‌تواند شقیقه را به سمت بالا بکشد و چین چروک ‌ها را از بین ببرد. تزریق ژل به شقیقه یک روش غیر تهاجمی به حساب می‌ آید و می‌ تواند ظرف مدت زمان کوتاهی فرد را به نتیجه دلخواه خود برساند. در این روش فیلر زیر نظر پزشک انتخاب می‌شود و با استفاده از یک سرنگ مخصوص که کانولا نام دارد از ناحیه شقیقه به زیر پوست تزریق می‌شود.

لیفت شقیقه با تزریق چربی

لیفت شقیقه با تزریق چربی یکی از روش‌های مؤثر و کم‌تهاجمی برای جوانسازی و بازسازی حجم از دست رفته در ناحیه شقیقه است. در این روش، چربی از بخش‌های دیگری از بدن مانند شکم یا ران برداشته شده و پس از پردازش، به ناحیه شقیقه تزریق می‌شود. تزریق چربی علاوه بر لیفت شقیقه، به افزایش حجم و بهبود کیفیت پوست نیز کمک می‌کند. این روش به دلیل استفاده از بافت خود بیمار، احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک یا پس‌زدگی را به حداقل می‌رساند و نتایجی طبیعی و بلندمدت به همراه دارد.

لیفت شقیقه با نخ

این روش که یکی از روش‌ های بدون جراحی می باشد، با استفاده از نخ‌ های PDO انجام خواهد شد. لیفت شقیقه با نخ یک روش اصلاحی است که به کمک نخ‌های قابل جذب برای رفع چین‌وچروک اطراف چشم و از بین بردن افتادگی آن انجام می‌شود. نخ‌های قابل جذب با الگوی مناسبی در بخش‌های مختلف شقیقه جای‌گذاری می‌شوند تا ضمن جوانسازی بافت آن ناحیه به سفت شدن پوست اطراف چشم‌ها، گونه‌ها و شقیقه کمک کنند. پزشک متخصص زیبایی در این روش به کمک نخ‌های مخصوص که قابل جذب هستند، پوست شقیقه را بالا می‌کشد تا افتادگی بافت آن ناحیه برطرف شود.

لیفت شقیقه با هایفوتراپی

هایفوتراپی یک روش مدرن و جدید است که با تمرکز بر روی ناحیه مورد نظر به تحریک کلاژن‌سازی پوست کمک می‌کند. لیفت ‌شقیقه با هایفو استفاده از امواج متمرکز با شدت بالا در ناحیه شقیقه است که شامل درد و جای بخیه نمی‌شود. در این روش، پزشک حدود 30 الی 45 دقیقه (پروب) هایفو را مانند سونوگرافی معمولی به آرامی روی پوست صورت در جهت های خاص روی صورت بیمار حرکت می دهد. این تکنیک درد غیر قابل تحملی ندارد و هیچ نیازی به بیهوشی و بیحسی ندارد و بعضاً حتی نیاز به کرم های موضعی بیحسی نمی باشد.

لیفت شقیقه با پلاسما

این روش که به لیفت شقیقه با روش پلاسما جت نیز معروف است توسط دستگاه مخصوصی انجام می‌شود که پلاسما جت نام دارد. این دستگاه با وارد کردن حرارت به پوست باعث می‌شود لایه‌های زیرین پوست از حالت جامد به حالت گاز تبدیل شود. برای انجام این کار، نوک دستگاه پلاسما جت در فاصله‌ی 2/0 میلی متری از سطح پوست قرار خواهد گرفت. روش لیفت شقیقه با پلاسما جت به این صورت می ‌باشد که توسط دستگاه مخصوص، حرارت به صورت نقطه ‌ای به بافت مشخصی از پوست وارد می‌گردد و طی فرآیند تبخیر، پوست صورت به سمت بالا لیفت می‌گردد و عمل لیفت شقیقه انجام می‌گردد.

بهترین روش لیفت شقیقه کدام است؟

بهترین راه برای انتخاب روش مناسب لیفت شقیقه، مشورت با یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک باتجربه و ماهر است. متخصص می‌تواند با بررسی وضعیت پوست شما و نیازهایتان، بهترین روش را برای شما توصیه کند.

آیا لیفت شقیقه خطرناک است؟

هزینه لیفت شقیقه

هزینه لیفت شقیقه بسته به عوامل گوناگونی متفاوت است. مهم‌ترین عامل، روش انجام لیفت است. از عواملی که در هزینه نهایی تأثیرگذار است می‌توان به میزان افتادگی، اعتبار پزشک و کلینیک اشاره کرد.


آدرس : اصفهان ، اتوبان شهید دستجردی، سیتی سنتر ، طبقه سوم
تلفن : 91091012 (031)نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیست قسمت و پیکیج های زیبایی

دریافت مشاوره رایگان یا رزرو نوبت

لطفا مشخصات خود را در کادر های مربوطه وارد کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتهاجراحی بلفاروپلاستی پلک بالا؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتها

بلفاروپلاستی پلک فوقانی با برطرف کردن علائم پیری در ناحیه چشم و رفع افتادگی پلک رایج‌ ترین جراحی‌ های زیبایی چشم با هدف بهبود ظاهر پلک‌ های افتاده اس ...

تاریخ انتشار : 1403-06-27

همه چیز درباره بلفاروپلاستی؛ مزایا و مراقبت های قبل و بعدهمه چیز درباره بلفاروپلاستی؛ مزایا و مراقبت های قبل و بعد

عمل بلفاروپلاستی نه تنها به دلایل زیبایی انجام می‌ شود، بلکه در برخی موارد می‌ تواند مشکلات عملکردی مانند محدودیت دید را نیز بهبود بخشد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

استریا چیست؛ مهم ترین روش های درمان ترک پوستیاستریا چیست؛ مهم ترین روش های درمان ترک پوستی

استریا یا ترک های پوستی به علت افزایش وزن یا کاهش وزن ناگهانی، بارداری و یا تغییرات هورمونی ایجاد شده و روی شکم ، ران ، بازو و سینه ها دیده می شود ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19