همه چیز در مورد تزریق ژل یا فیلر؛کاربردها، مراقبتها، برندها و هزینه

اهمیت حفظ جوانی و شادابی پوست صورت از گذشته تا به امروز همیشه و در هر شرایط سنی با هر جنسیتی بر هیچکس پوشیده نیست. به مرور زمان و با افزایش سن و دیر عوامل مخرب، پروتئین های موجود در پوست که کلاژن و الاستین هستند از بین می روند و پوست صورت جوانی و شادابی خود را از دست داده و دچار چین و چروک، شلی و افتادگی و همچنین صورت دچار کاهش حجم می شود. امروزه ژل ها یکی از مهم ترین مواردی هستند که با استفاده از تزریق آنها به بخش های مختلف بدن و صورت می توان به زیبایی و جوانسازی آن کمک کرد. در واقع تزریق ژل امروزه یکی از پرطرفدارترین تکنیک های زیبایی به حساب می آید. ژل یا فیلر یک نوع ماده پرکننده و حجم دهنده پوست می باشد که دارای ترکیبات مختلفی است. با تزریق ژل می توانید از پیری زودرس پوست جلوگیری کنید و جوانی و شادابی را به پوست خود هدیه کنید.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای تزریق ژل

تزریق ژل و فیلر در اصفهان

کاربردها و نقاط تزریق ژل

نقاط تزریق ژل

نحوه تزریق ژل

قبل از شروع تزریق، ناحیه تمیز می‌شود و ممکن است یک بیحسی موضعی برای بیحس کردن عصب این ناحیه اعمال شود. بسیاری از ژل‌های تزریقی حاوی لیدوکائین (بی‌حس کننده خفیف) هستند که به کاهش ناراحتی در طول و بعد از درمان کمک می‌کند. سپس متخصص، میزان دقیقی از ژل را به زیر پوست تزریق می‌کند.

مراقبت های بعد از تزریق ژل

زمان اثر گذاری تزریق ژل

به طور معمول همه افراد تا 3 روز اول بعد از تزریق نتیجه چشمگیری را مشاهده خواهند نمود؛ اما تا سپری شدن کامل دوره نقاهت کوتاه مدت اثرگذاری نهایی برای افراد قابل مشاهده خواهد بود. البته که اقدامات ضروری و مهمی وجود دارد که افراد با رعایت اصولی و صحیح آن می توانند مشاهده نتیجه را تسریع بخشیده و برای سلامت خود اقدام مهمی به عمل آورند.

بهترین برندهای ژل

کاندیدای مناسب تزریق ژل

افرادی که از سلامت جسمانی خوبی برخوردار هستند و هیچ گونه بیماری زمینه ای که می تواند بر بهبودی تأثیر بگذارد ندارند، به طور کلی کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل در نظر گرفته می شوند. این درمان برای هر نوع پوست، تن و رنگ مناسب است. نامزدهای ایده آل تزریق ژل ممکن است یک یا چند مورد از نگرانی های زیر را داشته باشند:

کاندیدای نامناسب تزریق ژل

ماندگاری تزریق ژل

ماندگاری تزریق ژل هم به توجه به نوع آن، بین 6 تا 18 ماه دوام دارد. به طور کلی ژل، دوام و ماندگاری بالاتری به نسبت بوتاکس دارد.

سن مناسب تزریق ژل

به طور کلی تزریق ژل به افراد زیر 18 سال و بالای 70 سال پیشنهاد نمیشود؛ اما این توصیه میتواند برای تمام افراد در نظر گرفته نشود و با توجه به شرایط پوستی مورد ارزیابی پزشک قرارگیرد.

هزینه تزریق ژل در سیتی سنتر اصفهان

هزینه تزریق ژل به عوامل مختلفی مانند پزشک مربوطه، نوع و برند ژل و مقدار ژل مصرفی مورد نیاز بستگی دارد.

عوارض تزریق ژل

عوارض تزریق ژل بسیار کم بوده و جزء روش‌های زیبایی تقریباً بی‌خطر محسوب می‌شود؛ اما مشکلات جانبی ممکن است گاهی ایجاد شود. شایع‌ترین عوارض عبارت‌اند از:

سوالات پر تکرار درباره تزریق ژل

در صورتی که تزریق توسط پزشک متخصص پوست با تجربه و دارای مجوز انجام شود، این روش عوارض بسیار کمی دارد؛ اما اگر افراد غیرحرفه‌ای تزریق را انجام دهند، احتمال خطراتی مانند نشت ژل، عدم تقارن و نابینایی وجود دارد.

باوجود اینکه اقدام خاصی از طرف اغلب پزشکان برای تزریق ژل روی خانم‌های باردار و شیرده صورت نمی‌گیرد؛ اما مطالعات رسمی و علمی در جهت اثبات ضرر تزریق ژل روی این افراد انجام نگرفته است؛ چراکه هیچ خانم باردار و شیردهی پذیرای همچین ریسکی نیست. حتی درصورتی‌که شواهد بالینی اثبات کنند تزریق ژل بی‌خطر است، باز هم هیچ اطلاعاتی راجع به عوارض یا واکنش‌های جانبی موجود نیست. به طور کلی به دلیل تغییر هورمون‌های بارداری و اثرات بارداری، زنان باردار و شیرده باید از استفاده از تزریق ژل لب و دیگر فیلرها اجتناب کنند؛ زیرا می‌توانند در جریان خون اختلال ایجاد کرده و ادم (یا تورم) ایجاد کنند

تزریق ژل درد زیادی ندارد. پزشک قبل از انجام تزریق از کرم بی‌حس‌کننده استفاده می‌کند. این کرم درد را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

تزریق ژل حدود 15 تا 30 دقیقه طول می‌کشد.

استفاده از کمپرس یخ به آرامی در نواحی تحت تزریق می‌تواند به کاهش ورم کمک کند. در واقع یکی از رایج‌ ترین مراقبت‌ های پس از تزریق ژل ، استفاده از کمپرس سرد است که به طور قابل توجهی در کاهش ورم پس از تزریق مؤثر می‌باشد، بنابراین پس از تزریق ژل باید به طور متناوب از کمپرس سرد در محل تزریق خود استفاده کنید تا تورمی که به طور طبیعی ظاهر می‌شود را کاهش دهید.

بعد از تزریق ژل به صورت تا یک ماه نمی تواند لیزر درمانی را در صورت اعمال کرد.

دکتر خوب برای تزریق ژل در اصفهان

انتخاب و مراجعه به بهترین پزشک تزریق ژل اهمیت زیادی در نتیجه دارد که شما باید در این مرحله دقت کافی داشته باشید. قبل از تصمیم‌گیری در مورد تزریق ژل، بهتر است با پزشک مشاوره کنید. او می‌تواند شما را درباره روش‌ها، مواد مورد استفاده، آثار جانبی و نتایج ممکن راهنمایی کند. به طور کلی دکتر خوب برای تزریق ژل، شخصی است که دارای تخصص، مهارت، تجربه و دانش کافی در حوزه زیبایی پوست بوده و شناخت کاملی از آناتومی و اجزای صورت داشته باشد.


آدرس : اصفهان ، اتوبان شهید دستجردی، سیتی سنتر ، طبقه سوم
تلفن : 91091012 (031)درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیست قسمت و پیکیج های زیبایی

دریافت مشاوره رایگان یا رزرو نوبت

لطفا مشخصات خود را در کادر های مربوطه وارد کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتهاجراحی بلفاروپلاستی پلک بالا؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتها

بلفاروپلاستی پلک فوقانی با برطرف کردن علائم پیری در ناحیه چشم و رفع افتادگی پلک رایج‌ ترین جراحی‌ های زیبایی چشم با هدف بهبود ظاهر پلک‌ های افتاده اس ...

تاریخ انتشار : 1403-06-27

همه چیز درباره بلفاروپلاستی؛ مزایا و مراقبت های قبل و بعدهمه چیز درباره بلفاروپلاستی؛ مزایا و مراقبت های قبل و بعد

عمل بلفاروپلاستی نه تنها به دلایل زیبایی انجام می‌ شود، بلکه در برخی موارد می‌ تواند مشکلات عملکردی مانند محدودیت دید را نیز بهبود بخشد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

استریا چیست؛ مهم ترین روش های درمان ترک پوستیاستریا چیست؛ مهم ترین روش های درمان ترک پوستی

استریا یا ترک های پوستی به علت افزایش وزن یا کاهش وزن ناگهانی، بارداری و یا تغییرات هورمونی ایجاد شده و روی شکم ، ران ، بازو و سینه ها دیده می شود ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19