کاهش خطوط عمودی و افقی گردن با تزریق بوتاکس

پوست گردن و قسمت بالایی قفسه سینه، یکی از ظریف‌ترین، حساس‌ترین و نازک‌ ترین قسمت‌ها در کل بدن است. علائم و نشانه‌های پیری هم در ناحیه گردن و قفسه سینه اغلب به شکل خطوط ریز و چروک‌های نازک ایجاد میشود. چروک‌های خاصی که در پوست گردن شکل می‌گیرند، به‌ واسطه ازدست‌ رفتن کلاژن و آب موجود دراپیدرم و آسیب‌ های ناشی از رادیکال‌ های آزاد به وجود می آید. چروک های گردن دو یا چند چین عمودى و یا افقی هستند که از لبه فک تحتانی تا استخوان‌های ترقوه ادامه می‌یابند. یکی از روش‌های مؤثر برای جوانسازی پوست گردن، استفاده از بوتاکس است. بوتاکس یک توکسین است که از نوعی باکتری به‌ دست می‌آید و می‌تواند عضلات ناحیه را فلج کند. این دارو سیگنال‌های عصبی به عضلات هدف را مسدود می‌ کند، که به نوبه خود آنها را شل کرده و چین و چروک و خطوط ریز را کاهش می‌ دهد. با تزریق بوتاکس در عضلات گردن، می‌ توانید بدون جراحی‌های تهاجمی یا بهبودی طولانی‌ مدت به گردنی صاف‌ تر و جوان‌ تر برسید.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت ایجاد خطوط افقی و عمودی گردن

عوامل ایجاد چین و چروک روی گردن عبارت‌اند از:

جوانسازی گردن با تزریق بوتاکس

مزایای تزریق بوتاکس به چین های گردن

نحوه انجام تزریق بوتاکس به خطوط گردن

در ابتدا گردن شما تمیز شده و از کرم بی حسی موضعی استفاده می شود. بعد از آن قسمت هایی که باید تزریق شود علامت گذاری می شود. سپس شما آماده انجام تزریق بوتاکس هستید. معمولاً نقاط تزریق بوتاکس گردن در نواحی های زیر انجام می شود:
عضلات پلاتیسما (دو نوار عمودی) در گردن که پوست گردن را به طرف پایین می‌کشند.
در امتداد خط فک پایین.
در امتداد خطوط افقی و چروک‌ های گردن.

مراقبت های بعد از بوتاکس خطوط گردن

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس که تاثیر نتیجه و ماندگاری آن را بهتر خواهد کرد :

افراد مناسب جهت تزریق بوتاکس گردن

کاندیدای خوب برای بوتاکس گردن عموماً افرادی هستند که علائم خفیف تا متوسط پیری را در ناحیه گردن تجربه می‌کنند مانند خطوط ریز و نوارهای گردنی.

مدت زمان نتیجه دهی بوتاکس خطوط گردن

برای مشاهده نتایج اصلی باید حداکثر تا 14 روز صبر کنید. پس از گذشت این مدت شما با یک پوست صاف در ناحیه گردن روبرو خواهید شد.

میزان ماندگاری تزریق بوتاکس به گردن

ماندگاری تزریق بوتاکس ، دائمی نبوده و پس از گذشت 6 ماه باید دوباره اقدام به تزریق بوتاکس نمایید تا نتایج حفظ شود.

آیا بوتاکس می‌ تواند افتادگی پوست گردن را درمان کند؟

بوتاکس گردن یک گزینه درمانی ایمن و مؤثر است که می‌تواند نتایج طولانی مدتی را برای رفع افتادگی خفیف گردن ارائه دهد. بوتاکس، ماهیچه‌ های گردن را شل کرده و در نتیجه خط فک را بهبود می‌بخشد. این بدان معنا است که بوتاکس گردن می تواند به طور مؤثر پوست را سفت کند، تغییرات ظریفی را در شکل فک و گردن ایجاد کند و افتادگی پوست را کاهش دهد.

عوارض تزریق بوتاکس به خطوط گردن

عوارض جانبی رایج ممکن است شامل ضعف عضلانی در نزدیکی محل تزریق، مشکل در بلع، سفتی عضلات، خشکی دهان و از دست دادن اشتها باشد. در ادامه به معرفی هر یک از عوارض رایج به شکل دقیق‌تر پرداخته‌ایم:
کبودی: کبودی پس از تزریق بوتاکس نادر است؛ اما ممکن است برای برخی اتفاق بیفتد. حتی تزریق بوتاکس زیر نظر بهترین پزشکان هم می‌تواند با بروز کبودی همراه باشد.
تورم: بوتاکس به احتمال زیاد باعث تورم چشمگیری نمی‌شود؛ اما ممکن است تا 48 ساعت پس از تزریق متوجه التهاب خفیف در نزدیکی محل تزریق شوید. این دلیلی برای هشدار نیست و اغلب بدن به طور طبیعی به درمان واکنش نشان می‌دهد.
قرمزی پوست: قرمزی پوست پس از تزریق بوتاکس طبیعی است. این عارضه معمولاً در 1 روز ناپدید می‌شود. برای تسکین و‌ از بین بردن قرمزی پوست پس از تزریق بوتاکس گردن می‌توانید یک بسته یخ روی محل مورد نظر قرار دهید.
درد خفیف: سوزن های بوتاکس کوچک هستند و بنابراین هر گونه ناراحتی ناشی از آنها به صورت حداقلی است. طبیعی است که در طول تزریق بوتاکس گردن مقداری درد را تجربه کنید.
مناسب نبودن برای درمان علائم عمیق پیری: بوتاکس چین و چروک‌ها را صاف می‌کند و خطوط ریز را کاهش می‌دهد؛ اما نمی‌تواند باعث کشیده شدن دائمی پوست یا رفع افتادگی‌های جدی پوست شود.

هزینه تزریق بوتاکس به خطوط گردن

تزریق بوتاکس گردن در اکثر کلینیک‌های زیبایی با قیمت‌های متغیر انجام می‌شود و ممکن است به عواملی مختلفی از جمله مقدار حجم بوتاکس مورد نیاز برای از بین بردن تمام خطوط گردن، نوع برند بوتاکس، دستمزد متخصص و هزینه کلینیک وابسته باشد.

همچنین بخوانید : رفع خطوط اخم با بوتاکس


آدرس : اصفهان ، اتوبان شهید دستجردی، سیتی سنتر ، طبقه سوم
تلفن : 91091012 (031)درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیست قسمت و پیکیج های زیبایی

دریافت مشاوره رایگان یا رزرو نوبت

لطفا مشخصات خود را در کادر های مربوطه وارد کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

معجزه میکرونیدلینگ برای صورتمعجزه میکرونیدلینگ برای صورت

میکرونیدلینگ دستگاهی با سوزن‌ های ریز است که به طور کنترل شده به پوست نفوذ می ‌کند و باعث تحریک فرآیند ترمیم طبیعی پوست می‌ شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-05

جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتهاجراحی بلفاروپلاستی پلک پایین؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتها

بلفاروپلاستی پلک پایین یا تحتانی به کاهش چین و چروک ، پف و تیرگی‌ های زیر چشم کمک کرده و می‌ تواند تاثیر قابل توجهی بر زیبایی چشم ها داشته باشد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-31

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتهاجراحی بلفاروپلاستی پلک بالا؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتها

بلفاروپلاستی پلک فوقانی با برطرف کردن علائم پیری در ناحیه چشم و رفع افتادگی پلک رایج‌ ترین جراحی‌ های زیبایی چشم با هدف بهبود ظاهر پلک‌ های افتاده اس ...

تاریخ انتشار : 1403-06-27