عوارض و مضرات هایفوتراپی

هایفو تراپی یک روش غیر تهاجمی می باشد که با استفاده از امواج اولتراسوند به صورت متمرکز با انرژی بالا اقدام به از بین بردن چین و چروک های صورت و سفت کردن پوست صورت و بدن (نواحی گردن و غبغب و ...) می کند. این روش یکی از روش های لیفت صورت است که بسیار سریع می باشد و عوارض چندانی نیز ندارد ولی از آنجایی که هر روش زیبایی در کنار تمام خوبی‌ ها عوارضی نیز دارد هایفوتراپی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه به بررسی عوارض هایفوتراپی میپردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

آیا انجام هایفو تراپی درد دارد؟

معمولا درمان با هایفو بدون درد است و احساس درد در اکثر موارد به آستانه تحمل فرد بستگی دارد. احساس سوزن سوزن شدن و یا حس گرمای خفیف روی پوست بیشترین چیزی است که مراجعین گزارش می دهند. معمولا این حس تا زمانی ادامه پیدا می کند که دستگاه هایفو روی صورت فرد باشد و بعد از اتمام جلسه این سوزن سوزن شدن یا احساس گرما از بین می رود. احساس درد بسیار شدید بسیار نادر می باشد و در صورت بروز دو حالت وجود دارد یا مراقبت های پیش از هایفوتراپی را رعایت نکرده‌‌ اید که بهتر است سریعا پزشک را در جریان قرار دهید یا اینکه آستانه تحمل و درد شما بسیار پایین بوده باشد که در این صورت از اپراتور خود بخواهید که از کرم ‌های بی حس کننده استفاده کند.

ایجاد لک روی پوست پس از هایفو

یکی دیگر از عوارض هایفوتراپی صورت، به وجود آمدن لک روی صورت می باشد. اخیرا امطالعاتی نجام شده که نشان دهنده آن است که نواحی تحت درمان با هایفو امکان دارد قرمز و لک ‌دار شوند خصوصا اگر پوست حساس باشد. اما نگران نباشید این عوارض هایفوتراپی دائمی نیستند و بعد از چند ساعت تا حداکثر چند روز از بین می ‌رود.
بیشترین دلیل بروز لک بعد از انجام هایفو عدم رعایت مراقبت‌ های بعد از هایفوتراپی صورت است که منجربه این عوارض می ‌شود. بعد از هایفو پوست مقداری حساس می شود اگر در مقابل نور خورشید بدون استفاده از ضدآفتاب و لوازم مراقبتی مانند کلاه و عینک قرار بگیرید یا گرفتن دوش آب داغ امکان به وجود آمدن این لک ها بیشتر می شود. در صورت دائمی شدن این لک ‌ها از کرم ‌های ترمیم کنند زخم استفاده می شود یا اینکه از دارو ها و آنتی اکسیدان هایی که به طور معمول برای رفع لک روی صورت استفاده می شود .

عوارض و خطرات هایفوتراپی

عوارض هایفوتراپی در بارداری

اگرچه به صورت کلی هایفو یک روش بدون جراحی و بی خطر به حساب می‌آید اما استفاده از هایفو در دوران بارداری ممکن است که شما را با خطرات و نگرانی‌های مواجه کند. به طور کلی توصیه می شود که از هایفو در بارداری استفاده نشود، چون‌ که برخی از خطرات و نگرانی‌های مرتبط با هایفو در دوران بارداری وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

تأثیرات امواج هایفو بر جنین

امواج فراصوتی هایفو می‌تواند با تاثیر در بافت‌های زیرین پوست بر روی جنین نیز اثرگذاری داشته باشد. این اثرات می‌تواند اگر در دوران حیاتی جنین باشد آن را دچار نقصان کند.

خطر افتادگی رحم

هایفوتراپی ممکن است که در بازه‌ای که جنین درون آن است دچار تنش و تغییر در بافت‌های درونی رحم شود که سبب افتادگی رحم نیز شود.

سردرد پس از هایفو تراپی

ممکن است پس از انجام هایفوتراپی به دلیل تابش امواج الکترومغناطیسی به صورت، سردرد بروز پیدا کند. گاهی اوقات پس از انجام هایفوتراپی سردرد در ناحیه پیشانی ممکن است چند هفته ادامه داشته باشد. این سردرد معمولا به سرعت از بین می رود، اما اگر شدت هایفوتراپی زیاد باشد، میزان سردرد نیز بیشتر می شود و مدت زمان از بین رفتن آن نیز طولانی تر خواهد بود.

آیا هایفو سرطان زا می باشد؟

امواجی که در هایفوتراپی استفاده می شود از جنس امواج صوت است و این امواج به هیچ عنوان سرطان زا نمی باشد این در حالی است که عمق نفوذ هایفوتراپی خصوصا در لیفت صورت و گردن حداکثر 4.5mm است و بیشتر از پوست و لایه عضلانی زیرین آن امکان تاثیر گذاری و افزایش ریسک سرطان برای آن وجود ندارد.

عوارض هایفوتراپی در دراز مدت

بروز عوارضی مانند بی حسی، کبودی، احساس سوزن سوزن شدن، لک و ... موقتی بوده و بعد از چند ساعت تا حداکثر چند روز و رعایت مراقبت های بعد از لیفت از بین خواهند رفت و هیچ کدام از عوارض نیز دائمی نبوده و در دراز مدت هم مشکلی پیش نخواهد آمد.


آدرس : اصفهان ، اتوبان شهید دستجردی، سیتی سنتر ، طبقه سوم
تلفن : 91091012 (031)درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیست قسمت و پیکیج های زیبایی

دریافت مشاوره رایگان یا رزرو نوبت

لطفا مشخصات خود را در کادر های مربوطه وارد کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتهاجراحی بلفاروپلاستی پلک بالا؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتها

بلفاروپلاستی پلک فوقانی با برطرف کردن علائم پیری در ناحیه چشم و رفع افتادگی پلک رایج‌ ترین جراحی‌ های زیبایی چشم با هدف بهبود ظاهر پلک‌ های افتاده اس ...

تاریخ انتشار : 1403-06-27

همه چیز درباره بلفاروپلاستی؛ مزایا و مراقبت های قبل و بعدهمه چیز درباره بلفاروپلاستی؛ مزایا و مراقبت های قبل و بعد

عمل بلفاروپلاستی نه تنها به دلایل زیبایی انجام می‌ شود، بلکه در برخی موارد می‌ تواند مشکلات عملکردی مانند محدودیت دید را نیز بهبود بخشد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

استریا چیست؛ مهم ترین روش های درمان ترک پوستیاستریا چیست؛ مهم ترین روش های درمان ترک پوستی

استریا یا ترک های پوستی به علت افزایش وزن یا کاهش وزن ناگهانی، بارداری و یا تغییرات هورمونی ایجاد شده و روی شکم ، ران ، بازو و سینه ها دیده می شود ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19