پاسخ به همه سوالات مهم درباره لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد در هر حال یکی از پرطرفدارترین روش‌ها برای خلاص شدن از اپیلاسیون و استفاده از تیغ و ژیلت و موبر و اپیلیدی می باشد. زیرا در حال حاضر تنها روش دائمی، برای رهایی از رشد موهای زائد بدن است. این روش یک روش درمانی خاص برای رفع موهای زائد به مدت طولانی می باشد. لیزر برای مدت زمان زیادی خیال شما را از رشد مجدد موهای زائد راحت می کند.
نحوه عملکرد لیزر به این صورت می باشد که با استفاده از یک پرتوی متمرکز شده از نور برای تضعیف یا از بین بردن ریشه موها اقدام می کنند. ملانین موجود در مو با جذب این نور آن را تبدیل به گرما می کند. گرمای ایجاد شده باعث آسیب به فولیکول مو می شود که در نتیجه این آسیب رشد مو را در آینده به تاخیر می اندازد یا به کل متوقف می کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

از چه سنی میتوان لیزر موهای زائد انجام داد؟

محدودیت سنی برای لیزر موهای زائد وجود ندارد اما متخصصین توصیه می کنند برای نتیجه دهی بهتر فرد به بلوغ جسمی کامل رسیده باشد، یعنی تمامی موهای زائد بدنش رشد کرده باشد، زیرا در غیر این صورت با رسیدن به بلوغ جنسی، رشد موها مجدد شروع می شود.
اما به طور کلی حداقل سن برای لیزر 14 سالگی می باشد، همچنین بهترین سن لیزر موهای زائد به گفته پزشکان بین 17 تا 19 سالگی بیان شده است.

عوارض لیزر موهای زائد

توجه داشته باشید که این روش پرطرفدار عوارض خطرناکی ندارد؛ مگر اینکه لیزر را در کلینیک نا معتبر و توسط افراد غیر متخصص انجام دهید. به طور کلی مقدار کمی قرمزی و تحریک ‌پذیری پوست تا سه روز بعد از لیزر طبیعی می باشد.

لیزر موهای زائد در اصفهان سیتی سنتر


فواید لیزر موهای زائد

کاندیدای مناسب لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد برای چه کسانی مناسب نیست؟

ایا لیزر موهای زائد دائمی است؟

همانطور که پیش تر گفته شد پرتوها در لیزر موهای زائد فولیکول یا پیاز مو را هدف قرار داده و آن را از بین می برند. اما پوست و هورمون انسان دوباره فولیکول های تازه می سازد. برای از بین بردن کامل فولیکول ها، پزشک متخصص تعداد جلسات لیزر با فواصل مشخص را برای شما تجویز می کند. پس از شرکت در تمامی جلسات لیزر موهای زائد، اگر پس از 1 سال موهای قسمت های لیزر شده رشد نکند، فرآیند لیزر درمانی دائمی محسوب می شود.
اما در صورتی که مراجعه کننده دچار اختلالات هورمونی و غددی شود، بدن فولیکول های تازه در زیر پوست می سازد. در این شرایط با مراجعه به پزشک و تشخیص دقیق علت و درمان صحیح، احتمال رشد مجدد موهای زائد کاهش خواهد یافت. همچنین لازم بدانید به طور کلی تاثیر لیزر روی موهای تیره و زخیم تر بیشتر می باشد.

ایا لیزر موهای زائد درد دارد؟

درد لیزر به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل عبارتند از:

آمادگی برای لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست میشود؟

لیزر با از بین بردن فولیکول‌ های مو‌های زائد بیکینی می‌ تواند تا مقدار زیادی در روشن شدن پوست نواحی مختلف به ویژه زیر بغل و در برخی موارد خط بیکینی تأثیر داشته باشد. همچنین می تواند به سلولهای موجود در پوستی که ملانین تولید می کنند، آسیب برساند، رنگدانه ای که رنگ آن را به پوست می بخشد. هنگامی که این سلول ها آسیب می بینند، ملانین کمتری تولید می کنند که می تواند منجر به روشن تر شدن پوست شود.

انواع دستگاه لیزر موهای زائد

انواع دستگاه‌های لیزر به شرح زیر است:

لیزر IPL

دستگاه لیزر IPL مناسب برای موهای تیره و پوست های روشن می باشد، در این دستگاه از فلش لامپ های زنون استفاده شده که کاربرد های مختلفی بر روی پوست دارد. که علاوه بر لیزر موهای زائد از برای جوانسازی پوست و رفع لکه نیز استفاده می گردد، و یکی از کم خطر ترین دستگاه ها برای رفع موهای زائد می باشد که بوسیله گرما و بدون هیچ سوختگی موهای زائد شما را از بین می برد.

لیزر الکساندرایت

این دستگاه دارای قابلیت تنظیم طول موج و انرژی برای از بین بردن موهای زائد می باشد و سازگاری لازم با هر نوع پوست و مویی را دارد و دارای نور مرئی و طول موج 755 نانومتر می باشد همچنین دارای سیستم خنک کننده و کولینگ بسیار قوی برای جلوگیری از سوختن پوست شما در هنگام انجام لیزر می باشد.

لیزر دایود

دستگاه لیزر دایود دارای طول موج 800 نانومتر برای از بین برن موهای زائد می باشد، میزان جذب شدن طول موج این دستگاه در ملانین پوست به نسبت دستگاه الکساندرایت کمترمی باشد اما عمق نفوذ بیشتری دارد همچنین دستگاه دارای تنظیماتی می باشد که برای از بین بردن موهای زائد برای پوست های تیره هم مناسب می باشد. از دیگر قابلیت های این دستگاه می توان به خنک کردن سطحی پوست در زمان لیزر نیز اشاره کرد.

لیزر ان دی یاگ

این دستگاه لیزر یکی از موثرترین دستگاه های حال حاضر برای افراد با پوست تیره می باشد، طول موج های این لیزر دارای پرتویی با مادون قرمز بیشتری است که ملانین پوست را نادیده گرفته و هدف اصلی آن فولیکول های موی شماست تا آن ها را از بین ببرد. از این لیزر بیشتر اوقات برای از بین بردن خالکوبی، هایپرپیگمانتاسیون و لکه های پوستی استفاده می گردد اما برای از بین بردن موهای زائد نیز کارائی دارد.

لیزر الکس اندیاگ again

در حال حاضر یکی از بهترین و قوی ترین دستگاه های لیزر موهای زائد، دستگاه لیزر الکس اندیاگ again از کمپانی بزرگ دکا ایتالیا با اسپات سایز 30 میلی متر می باشد. این دستگاه با به کارگیری دو لیزر فوق قدرتمند و سریع alexandrite با طول موج 755 نانومتر و لیزر Nd:YAG، با طول موج 1064 نانومتر دو طول موج ارائه می دهد که طیف وسیعی از درمان را با سرعت بالا ممکن می سازد. این دستگاه با قابلیت جذب صد درصدی انرژی توسط پوست به این صورت که هندپیس به پوست می چسبد و باعث جذب دوباره انرژی بازتاب شده از پوست می شود که بازگشت آن از پوست به صفر می رسد و صد درصد انرژِی توسط پوست جذب می شود، در نتیجه به انرژی کمتری در مقایسه با سایر دستگاه های موجود در بازار با نتایج مشابه نیاز است. همچنین با بهره گیری از تکنولوژی Moveo جهت رفع موهای زائد استفاده می شود و با توجه به پخش لیزرهای انباشته، پالس های لیزری ضعیف تری به پوست وارد می شود که موجب می شود پروسه رفع موهای زائد بدون درد باشد و عوارض جانبی آن همانند سوختگی و تغییر رنگ پوست حتی در پوست های تیره تر به صفر برسد.

مراقبتهای بعد از لیزر موهای زائد

چه زمانی بعد لیزر موها می ریزد ؟

بعد از انجام لیزر روند ریزش موهای زائد به این صورت می باشد که بعد از اولین جلسه لیزر به آهستگی شروع شده و تنها حدود پانزده درصد موهای شما از بین می‌رود و این ریزش پس از بازه زمانی پنج الی چهارده روزه اتفاق می افتد.

هزینه لیزر موهای زائد

هزینه لیزر موهای زائد به عوامل مختلفی از جمله دستگاه لیزر مورد استفاده، ناحیه تحت درمان، مهارت و تخصص کادر درمانی و محل کلینیک بستگی دارد.


آدرس : اصفهان ، اتوبان شهید دستجردی، سیتی سنتر ، طبقه سوم
تلفن : 91091012 (031)درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیست قسمت و پیکیج های زیبایی

دریافت مشاوره رایگان یا رزرو نوبت

لطفا مشخصات خود را در کادر های مربوطه وارد کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

معجزه میکرونیدلینگ برای صورتمعجزه میکرونیدلینگ برای صورت

میکرونیدلینگ دستگاهی با سوزن‌ های ریز است که به طور کنترل شده به پوست نفوذ می ‌کند و باعث تحریک فرآیند ترمیم طبیعی پوست می‌ شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-05

جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتهاجراحی بلفاروپلاستی پلک پایین؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتها

بلفاروپلاستی پلک پایین یا تحتانی به کاهش چین و چروک ، پف و تیرگی‌ های زیر چشم کمک کرده و می‌ تواند تاثیر قابل توجهی بر زیبایی چشم ها داشته باشد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-31

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتهاجراحی بلفاروپلاستی پلک بالا؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتها

بلفاروپلاستی پلک فوقانی با برطرف کردن علائم پیری در ناحیه چشم و رفع افتادگی پلک رایج‌ ترین جراحی‌ های زیبایی چشم با هدف بهبود ظاهر پلک‌ های افتاده اس ...

تاریخ انتشار : 1403-06-27