قبل و بعد از رفع دائمی موها با لیزر رعایت چه نکات و مراقبتهای نیاز است؟

لیزر موهای زائد یک روش محبوب و موثر برای از بین بردن دائمی موهای زائد می باشد. با این حال، قبل از انجام این روش، مهم است که از پوست خود مراقبت کنید تا مطمئن شوید که روند به آرامی و با کمترین عوارض پیش می رود. همچنین مراقبت های بعد از لیزر در نتیجه آن نقش بسزایی دارد. در ادامه به بررسی نکات ضروری مراقبت از پوست که باید قبل و بعد از لیزر موهای زائد رعایت شود، می پردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

نحوه اثرگذاری لیزر موهای زائد

لیزر یک پرتوی نور متمرکز و تک رنگ (طول موج نور ) با انرژی زیاد می باشد که به پوست و ملانین رنگدانه مو منتقل میشود. نور لیزر فولیکول های مو را مورد هدف قرار میدهد. و با حرارت دادن موی تیره‌ رنگ داخل فولیکول مو را سوزانده، فولیکول‌ها آسیب می‌بیند که بدون آسیب رسانی به پوست عملکرد حذف موهای زائد انجام می‌شود. لیزر موهای زائد نیازمند گذراندن چندین جلسه است و تعداد آن به وضعیت شخص بستگی داشته و از هر شخصی به شخص دیگر متفاوت می باشد.

شیو کردن قبل و بعد از لیزر موی زائد

توصیه می شود قبل از شروع جلسات، 24 ساعت قبل از لیزر، موهای زائد را با ژیلت شیو کنید. سپس بعد از اولین جلسه و سایر جلسات بعد از لیزر، توصیه می‌شود چند روزی به پوست و مو ناحیه تحت درمان استراحت داده و بین 7 تا 10 روز بعد از انجام لیزر، شیو کنید.

مراقبت های قبل و بعد لیزر موهای زائد

استفاده از کرم های بی حسی قبل از جلسه لیزر

در روز جلسه لیزر پس از پاک کردن کامل ناحیه از هر نوع کرم یا ضد آفتاب، می توان بدون بی حسی لیزر را انجام داد اما ممکن است برخی از افراد به درد حساس باشند که در این صورت می توان 30 دقیقه قبل از انجام لیزر از پماد زایلاپی، لیدوکایین، زایلوژل برای بی حس کردن نواحی استفاده کنید. ولی قبل از انجام لیزر حتما بی حسی با آب و شامپو کاملا شستشو و خشک شود.

داروهای ممنوع قبل از لیزر موی زائد

برخی از داروها می توانند پوست شما را نسبت به نور حساس تر کرده و خطر عوارض لیزر موهای زائد را افزایش دهند. اینها شامل آنتی بیوتیک ها، رتینوئیدها و سایر داروهایی است که حساسیت به خورشید را افزایش می دهند. همچنین برخی از بیماری‌ها سبب می‌شوند تا کاندیدهای انجام لیزر مو زائد شروع به مصرف داروهایی خاص بکنند؛ اما این افراد باید به محض بروز چنین مشکلاتی از ادامه لیزر درمانی خودداری کنند. چند مورد از معروف‌ ترین این داروها عبارتند از:

مراقبت های بعد از اولین جلسه لیزر

مراقبتهای پس از لیزر بیکینی

آرایش بعد از لیزر موهای زائد صورت

توجه داشته باشید که آرایش صورت پس از انجام لیزر موهای زائد می تواند باعث التهاب بیشتر پوست شود. برای مراقبت های بعد از لیزر بهتر است که حتی الامکان کمتر از محصولات آرایشی استفاده کنید. بر این اساس توصیه می شود که 24 ساعت بعد از جلسه لیزر و در صورتی که قرمزی پوست از بین رفته است، آرایش کنید. همچنین بهتر است که حداقل تا 24 ساعت و تا زمان از بین رفتن قرمزی پوست، از کرم های ضد جوش صورت استفاده نکنید.

لایه بردار پوست پس از لیزر موهای زائد

توجه داشته باشید که در فاصله نزدیک از جلسه لیزر موهای زائد بدن، به هیچ عنوان نباید از لایه بردارها و اسکراب بدن استفاده شود، اما در هفته چهارم پس از انجام لیزر، در شرایطی که موهای زائد زیادی شروع به ریختن کرده اند، لایه برداری می تواند گزینه بسیار مناسبی برای حفاظت از پوست باشد. برای انجام لایه برداری از یک محلول و مایع شستشوی دارای اسکراب ملایم استفاده نمایید. همچنین ناحیه را به صورت حرکات دایره ای و با ملایمت ماساژ دهید تا لایه برداری شود. انجام این کار در مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد به ریزش سریع تر موها و آمادگی برای جلسه بعدی کمک زیادی می کند.

شستشو و حمام بعد از لیزر موی زائد

معمولا توصیه می شود تا 24 ساعت بعد از اتمام جلسه لیزر موهای زائد ، از استحمام و دوش آب گرم پرهیز کنید. علت این امر آن است که آب گرم سبب افزایش دمای پوست شما شده و اثرگذاری لیزر را کاهش می دهد.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید قبل و بعد از لیزر

در مراقبت های قبل و بعد از لیزر موهای زائد لازم است از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید. همان طور که می دانید نور خورشید دارای اشعه‌ای به نام فرابنفش است. از آنجایی که در طول لیزر فولیکول های مو دچار آسیب جزئی شده و مقدار کمی از ملانین‌های پوست از بین می روند، در نتیجه خطرات برخورد اشعه فرابنفش با پوست بیشتر می‌شود.
توجه داشته باشید که اشعه خورشید و استفاده از سولاریوم می تواند باعث تحریک ملانین شده و سبب ایجاد لک بر روی پوست شود. پس به منظور جلوگیری از آسیب های احتمالی در برابر آفتاب، نواحی لیزر موهای زائد را پوشانده یا از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از ایجاد لک استفاده کنید.


آدرس : اصفهان ، اتوبان شهید دستجردی، سیتی سنتر ، طبقه سوم
تلفن : 91091012 (031)درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیست قسمت و پیکیج های زیبایی

دریافت مشاوره رایگان یا رزرو نوبت

لطفا مشخصات خود را در کادر های مربوطه وارد کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

معجزه میکرونیدلینگ برای صورتمعجزه میکرونیدلینگ برای صورت

میکرونیدلینگ دستگاهی با سوزن‌ های ریز است که به طور کنترل شده به پوست نفوذ می ‌کند و باعث تحریک فرآیند ترمیم طبیعی پوست می‌ شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-05

جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتهاجراحی بلفاروپلاستی پلک پایین؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتها

بلفاروپلاستی پلک پایین یا تحتانی به کاهش چین و چروک ، پف و تیرگی‌ های زیر چشم کمک کرده و می‌ تواند تاثیر قابل توجهی بر زیبایی چشم ها داشته باشد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-31

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتهاجراحی بلفاروپلاستی پلک بالا؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتها

بلفاروپلاستی پلک فوقانی با برطرف کردن علائم پیری در ناحیه چشم و رفع افتادگی پلک رایج‌ ترین جراحی‌ های زیبایی چشم با هدف بهبود ظاهر پلک‌ های افتاده اس ...

تاریخ انتشار : 1403-06-27