لیزر موهای زائد بیکینی یا واژن در چه محدوده ای انجام می شود؟

یک روش زیبایی محبوب برای از بین بردن مو‌های زائد بیکینی استفاده از لیزر می باشد. که یک جایگزین مؤثر و طولانی مدت برای روش‌های سنتی رفع مو‌های زائد مانند اپیلاسیون یا اصلاح است. این درمان شامل استفاده از لیزر برای هدف قرار دادن فولیکول‌ های مو می باشد که بدون آسیب رساندن به پوست اطراف آن‌ ها را از بین می‌برد. لیزر راه حلی دائمی و بدون دردسر می باشد تا برای همیشه از مشکل موهای زائد منطقه ی نزدیک بیکینی راحت شوید.

آنچه در این مطلب میخوانید

لیزر موهای زائد بیکینی یا واژن در چه محدوده ای انجام می شود؟

به بخشی از ناحیه تناسلی خانم‌ها که با لباس پوشانده شده و کمی خارج از آن را بیکینی می‌گویند. خط باسن به هیچ عنوان در لیزر موهای زائد جز بیکینی محسوب نمی‌شود.

لیزر موهای زائد بیکینی در اصفهان

همچنین 2 هفته قبل از لیزر از مصرف دارو های زیر خودداری کنید :

این داروها نسبت به نور حساسیت دارند و ممکن است عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشند.

مراحل لیزر موهای زائد بیکینی

این لیزر در چند جلسه انجام می شود و پزشک از دستگاه های لیزر استفاده می کنند. این دستگاه میزان مشخصی از لیزر را به ناحیه تناسلی که به آن ناحیه بیکینی می گویند می تاباند. موها بعد از چند جلسه لیزر یا از بین می رود و یا بسیار نازک می شود. در این روش موها 85 درصد از بین می روند. مدت زمان این جلسات طولانی نیست و فقط بین 8 تا 10 دقیقه طول بکشد.
به دلیل اینکه بیکینی ناحیه حساسی است برخی از افراد ممکن است در طول انجام لیزر احساس درد کنند. به همین دلیل پزشک از بی‌حسی در این ناحیه استفاده می‌کند. به این صورت که پماد حاوی ماده بی‌حسی (معمولاً لیدوکائین) را در نواحی مورد نظر استفاده می‌نمایند. سپس از فرد خواسته می ‌شود تا با آب و صابون ناحیه بیکینی خود را شست و شو دهد. در مرحله بعد دستگاه لیزر با توجه به نوع پوست و مو در ناحیه بیکینی انتخاب شده و سپس اقدام به لیزر می کنند. معمولاً در جلسات اولیه از لیزر با انرژی پایین استفاده شده و به مرور در جلسات بعدی میزان انرژی افزایش می‌یابد. معمولاً لیزر مو‌های زاید بیکینی در هر جلسه حدود 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشد.

فواید و مزایای لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی بانوان

مضرات و عوارض شایع لیزر موهای زائد بیکینی

توجه داشته باشید که احتمال عوارض لیزر موهای زائد در صورت رعایت مراقبت های قبل و بعد از لیزر و همچنین مراجعه به کلینیک معتبر و پزشک متخصص برای انجام لیزر به صفر می رسد.

بانوان منع از لیزر موی زائد بیکینی

برخی افراد به دلیل شرایط خاص خود کاندیدای مناسبی برای این روش نیستند که این افراد عبارتند از:

تعداد جلسات لیزر موهای زائد بیکینی

تقریباً 6-12 جلسه برای به دست آوردن نتایج کامل لازم می باشد.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد بیکینی

آیا لیزر موهای زائد بیکینی باعث نازایی میشود؟

با توجه به هدف قرار دادن رنگدانه های موجود در پوست توسط لیزر، اشعه و نور آن کمتر از یک میلی متر در پوست نفوذ می کند، بنابراین هیچ راهی برای اشعه های این دستگاه ها برای رسیدن به تخمدان های فرد وجود ندارد. وهرگز نمی تواند منجر به نازایی شود.

آیا در دوران بارداری میتوان لیزر موهای زائد بیکینی انجام داد؟

اگرچه لیزر موهای زائد به طور کلی یک روش بی خطر در نظر گرفته می شود، اما پزشکان و متخصصان پوست معمولاً به زنان توصیه می کنند از این روش در دوران بارداری اجتناب کنند زیرا هیچ مطالعه ای برای اثبات بی خطر بودن آن برای مادران و نوزادان انجام نشده است.

آیا بعد از لیزر بیکینی می توان رابطه داشت؟

توصیه می شود حداقل 24 ساعت پس از لیزر بیکینی به پوست زمان دهید تا بهبود یابد و از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید زیرا ممکن است باعث عفونت شود.

آیا لیزر موهای زائد بیکینی درد دارد؟

با توجه به حساس بودن پوست ناحیه بیکینی ممکن است فرد هنگام لیزر دچار درد شود. اما به طور کلی میزان درد لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی بسته به آستانه تحمل فرد، ناحیه تحت درمان و نوع دستگاه لیزر مورد استفاده متفاوت می باشد.

هزینه لیزر موهای زائد بیکینی

هزینه لیزر موهای زائد بیکینی به توجه به عواملی مانند نوع دستگاه، مکان کلینیک، تخصص و مهارت پزشک و ... متفاوت می باشد و به طور کلی نمی توان هزینه کلی را تعیین کرد.


آدرس : اصفهان ، اتوبان شهید دستجردی، سیتی سنتر ، طبقه سوم
تلفن : 91091012 (031)درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیست قسمت و پیکیج های زیبایی

دریافت مشاوره رایگان یا رزرو نوبت

لطفا مشخصات خود را در کادر های مربوطه وارد کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

معجزه میکرونیدلینگ برای صورتمعجزه میکرونیدلینگ برای صورت

میکرونیدلینگ دستگاهی با سوزن‌ های ریز است که به طور کنترل شده به پوست نفوذ می ‌کند و باعث تحریک فرآیند ترمیم طبیعی پوست می‌ شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-05

جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتهاجراحی بلفاروپلاستی پلک پایین؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتها

بلفاروپلاستی پلک پایین یا تحتانی به کاهش چین و چروک ، پف و تیرگی‌ های زیر چشم کمک کرده و می‌ تواند تاثیر قابل توجهی بر زیبایی چشم ها داشته باشد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-31

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتهاجراحی بلفاروپلاستی پلک بالا؛ مزایا، ماندگاری و مراقبتها

بلفاروپلاستی پلک فوقانی با برطرف کردن علائم پیری در ناحیه چشم و رفع افتادگی پلک رایج‌ ترین جراحی‌ های زیبایی چشم با هدف بهبود ظاهر پلک‌ های افتاده اس ...

تاریخ انتشار : 1403-06-27